musim blogger

hm...ari ni ari ahad....tapi date kat blog ni tulis ari sabtu...hmm..nanti aku godek la betulkan...takde keje nak buat...bangun2 tido je terus bukak pc ni dan merayau2...on kan ym dan macam biasa ari ahad adalah hari paling damai di ruangan frenlist ym ku....ade la beberapa orang yg online...ttiba je keluar satu pop up mesej dari seseorang yg ku kenali sebagai shuth...member baik aku mase di matriks kuala pilah suatu ketika dahulu...beliau ni dengan aku mmg akrab dulu..budak JB...sama2 mengharungi pahit maung belaja di matrikulasi yg penuh dengan jadual waktu yg padat...

berbalik pada situasi sebenar iaitu mesej ym tadi... tajuknya berkaitan dengan isu semasa iaitu "palestin dan apa yg mampu kita lakukan"..mmg kebetulan jiwa aku membengkak dengan peristiwa yg meragut nyawa dan jiwa org islam di tebing barat sana....laju je aku klik tanpa pikir panjang....tapi perhatian aku diragut pula oleh bermacam2 jenis tajuk dan link dalam web yg dipaparkan...bukan pasal isu palestin yg aku hadapkan sangat tapi lebih kepada kejayaan beliau iaitu shuth atau nama sebenar shuhaimi abu bakar...masih igt aku name penuhnye walaupun telah lame kami meninggalkan zaman pembelajaran di matriks dahulu..actually zaman pembelajaran kami tidak terhenti di situ..kami terus bersama melanjutkan pelajaran di UKM
Bangi dan mengambil jurusan IT dalam pengkhususan sains maklumat.

Bangga aku tengok kawan baik aku ni berjaya dalam bidang IT ni....beliau buat perniagaan just di dalam internet tetapi hasilnya aku dapat lihat..mmg berjaya..dah lame jugak aku idam2kan utk jadi macam apa yg dia ada sekarang...duduk di rumah dan menguruskan perniagaan hanya duduk di rumah.Pendapatan tetap maintain dan masyuk plak tu..sebelum ni beliau bekerja di NIOSH bangi tapi disebabkan pendapatan yg melebihi dari pendapatan makan gaji, beliau sanggup berhenti dan menumpukan sepenuh masa dalam bisnes beliau.Dan aku salute spring ngan dia ni..dari zaman belajar sampai la sekarang dia ni mmg power dalam segala segi berkaitan IT lah...zaman belaja beliau ni menjadi rujukan kawan² terutamanya dalam subjek bahasa programming iaitu "bahasa C" yg merupakan subjek yg paling payah bagi kami semua..tapi bagi beliau begitu mudah sekali seolah2 "bahasa C" tu adalah bahasa hari² beliau kat umah...hmm...

sehingga sekarang sudah banyak lubok perniagaan internet yg beliau ceburi disamping pelbagai web yg beliau miliki. salah satu web yg aku dah bookmark adalah rahsia blogger. tu pasal la aku merajinkan diri menulis dalam blog yg sudah beberapa bulan aku create. Dulu sebelum zaman blog menjadi2 seperti sekarang ni aku dah ade dah blog tu tapi dah tak aktif dah..banyak cerita berkisar pada kisah hari² yg aku lalui..dah macam diari online la kiranya...tapi skrg ni aku igt nak mulakan blog baru ni...takpe..kita tengok nanti....kadang2 aku ni hangat² taik hayam jer...
0 Responses