Sg Buloh- antara beban dan tanggungjawab

Sg buloh...tempat aku mengais rezeki...biarpun tak seberapa...aku bersyukur kerana dipilih oleh Allah dalam meraih pendapatan hasil dari titik peluhku...tidak seperti orang2 yg lain yg kehilangan sumber pendapatan tetap di zaman ku ini....

bagaimanapun...keperihan ttp dirasai dalam mengharungi liku2 hidup sebagai seorang pekerja makan gaji...tak dinafikan dugaan bekerja di Sg buloh ini agak berbeza dari tempat lama ku di Serdang..yg paling ketara adalah usernya yg bole dikatakan agak cengil dan cerewet...mental harus diperbekalkan dengan segala macam tangkal utk menangkis kata2 nista, keji, caci maki dan tak kurang juga sumpah seranah..ape pun khabar angin itu hanyalah terbit dari kata2 org yg sudah lama di sini....setakat ini aku belum lagi mendapat habuanku...dan aku harap2 tidak dapat habuan sedemikian di tempat2 aku menjalani sebahagian besar hidupku di sini..mesti akan jadi kurang seronok bila nak hadapinya....

namun begitu..di sini aku boleh buat OT selama mana aku berdaya dan mahu...tak macam di serdang dulu..maybe bergantung pada managementnye..di sini aku diselia oleh seorang penyelia yg agak sempoi dalam menjaga kebajikan anak buahnye..jadi di sini keistimewaan ttp ada...walau usernye sedemikian rupa tapi habuan dalam bentuk pencarian sumber....mmg masyuk...hmm...

di luar ujan...sejak aku menunggang motor ke tempat bertugas ni....cuaca memainkan peranan penting dalam penelitian minda separa sedarku..kalau samar2 cahaya menyelebungi sekitar, maka aku akan turut jua bergegas utk menyiapkan diri utk memboloskan diri dari ruang kerja ini...

hm...ramai org dah balik....maka aku pun terasa nak balik...perut pun dah menyenandungkan berbagai irama...seiring dengan lagu2 yg berkumandang di laptop ku ini...
0 Responses